21 Ekim 2009 Çarşamba

Kiev

Malum güncel konu AÇILIM. Benim neyim eksik, bir açılım da ben yapayım diye düşündüm. Yaklaşık iki sene önce ziyaret ettiğim Kiev deki muhteşem bir yemek deneyimini yazarak Ermeni Açılımına katkıda bulunayım dedim. ANİ benim listemde mutlaka tekrar gidilmesi gereken restoranlar arasında yer alıyor. Bir haftalık bir seyahat sırasında otel yemeklerinden bunalıp, bizim buralı bir şeyler yemek isteği bastırınca soluğu Ani de aldım.

Mekan aslında iç içe geçmiş bir kaç salondan oluşuyor ve her salonun ayrı bir dekoru var. Klasik restoran atmosferinden farklı, mağara yaşamını hatırlatan tematik salonda oturmanızı öneririm.

Ani'de soğuk mezeleri dolaptan seçmeniz mümkün, zengin menüde köfteden, mantıya, topikten karnıyarığa kadar pek çok tanıdık yer alıyor. Benim seçimim çoban salatası ve Uskumru yahnisi idi. Kılçığı ayıklanmış uskumru; soğan, karabiber ve az biraz baharlı bitkiler ile mükemmel hazırlanmıştı. Soğanlar pişmiş (yumuşamış) ancak balık kurumamıştı. Damağımdan, tüm vücuduma eve geldik mesajı gitmeye başladı. Sonra da Boğazdaki balık lokantalarında neden Uskumru yahnisi kalmadığını, tüm balıkları neden yalnızca ızgara veya tava olarak servis edildiğini kendi kendime düşünmeye başladım. Acaba işin kolayına mı kaçıyorduk?

Kiev'e yolunuz düşerse Istanbul'da özlediğiniz lezzetleri bulacağınız Ani'ye mutlaka gitmenizi öneririm. Küçük bir sürpriz: Ani de yemekten sonra kahve keyfinizi Nargile eşliğinde yapabilirsiniz.

Dünyanın tahıl ambarlarından biri olan Kiev de hangi yerel restorana girseniz, çeşit çeşit hamur işlerini mutlaka denemelisiniz. farlkı içlerle doldurulmuş, Pirozhki veya Pelmeni leri ortaya söyleyip farklı farklı lezzetlerin tadına bakmanızı öneririm. Ve, tabiiki mükemmel ekmek çeşitlerini unutmayın.

Afiyet Olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder